İnsanlar genellikle 3 yoldan bilgi edinirler. Ancak her insan bu bilgi edinme yollarından birini baskın olarak kullanmaktadır. Öğrencilerimizin bu baskın yönlerini tespit ederek onların öğrenmelerini kolaylaştırabiliriz.
GÖRSEL: Görseller özel yaşantılarında genellikle düzenli ve
titizdirler.Dağınık bir masada ders çalışamazlar, önce masayı kendilerine göre
düzenlerler, daha sonra çalışmaya başlarlar. Çantaları, dolapları her zaman
düzenlidir. Tam olarak öğrenebilmeleri için dersin mutlaka görsel malzemelerle
desteklenmesi gerekir. Harita, poster, şema, grafik gibi görsel araçlarla kolay
öğrenirler ve bu araçlarla öğrendiklerini kolay hatırlarlar.Bilgi ve kavramları
sembol ve resimlere dönüştürmeleri anlamalarını ve bellekte tutmalarını
kolaylaştırır..Bir şey düşünürken gözleri yukarı doğru bakar
Görseller
en iyi nasıl öğrenir?
- Yazarken,okurken renkli kalemler kullanmalu,önemli konuların altını renkli kalemle çizmelidir.
- Ders dinlerken not almalıdır.
- Anahtar sözcük kartları hazırlamalıdır,kısa notlar alarak pekiştirmelidir.
- Öğrenmesi gereken materyalleri kendine göre renklendirmeli,organize etmelidir..
- Ders çalışırken sessiz bir ortamda ve tek başına olmalıdır..
- Çözmeye öalıştığı problem birkaç aşamalı ise her aşamanın nasıl olduğunu ve geçişiyle ilgili açıklamalı bilgiler yazmalıdır.
- Video ve bilgisayar proramlarından yararlanmalıdır
İŞİTSEL-En iyi işiterek öğrenirler-Yabancı dil öğrenmeye yatkındırlar-Diğer öğrencilere göre daha
konuşkandırlar-Konuşmalarında bir ahenk ve melodi vardır-Sınıf içinde sesten çok rahatsız
olurlar-Konsantre olabilmek için hiç bir sesin olmamasını isterler-Konuşma ve
dinleme becerileri çok iyidir-Okuma ve
yazma becerilerinde çok zorlanırlar-Şarkıları baştan sona sadece dinleyerek öğrenebilirler NASIL
ÇALIŞMALI?-Yüksek sesle okumak yada teyp
yardımı ile dinlemek öğrenmelerine katkıda
bulunur-Başka bir arkadaşla ya da yetişkinle çalışmak iyi gelebilir-Kasetlerden yararlanabilir-Şiir
yazıp yüksek sesle okuyabilir-Kendisine
sözlü talimatlar verebilir(matematik çalışmaya
başla gibi)-Hatırlatıcı ip uçları kullanabilir(sözcük bağlantıları akrostişler gibi)-Bellekte tutulması gereken
bilgileri melodikleştirerek akılda tutabilir
KİNETİK-DOKUNSAL ÖĞRENME ŞEKLİ
Çok hareketlidirler.
Yerlerinde duramazlar. Sürekli hareket etmek isterler.
Okulda genellikle tahtayı
silen pencereyi kapatanın kendisi olsun ister.
Uzun süre hareketsiz
kalmak çevresindeki olup bitenlerden onları koparır. Hareketlerine anlamlı
şekiller verilmezse problem çıkarırlar.
Kalıplaşmış eğitim
sistemimizde istenilmeyen öğrenci modelidir. Çünkü tahta-tebeşir-öğretmen
sisteminden en az yararlananlar onlardır. Bun edenle yaramaz, tembel
öğrencilerdir. Öğrenebilmek için mutlaka yapacaklar ve yaşayacaklardır.
KİNETİK-DOKUNSAL ÖĞRENMEYE SAHİP OLANLARIN GÜÇLÜ YANLARI
· Yaparak öğrendiyse hatırlar.
· Dokunma ve hareket çok önemlidir.
· Oyunlara bayılırlar.
· Deneme-yanılma yapmayı çok severler.
· Giyinme şekli rahat olmalıdır. Sportiftirler.
· Dans, koşma, yüzme, yeme, gezi, yemek pişirme
onların vazgeçilmez hobileridir.
· Konuşmayı severler.
KİNETİK-DOKUNSAL ÖĞRENMEYE SAHİP KİŞİLERİN ZAYIF YANLARI
· Yapmadıkları yaşamadıkları şeyleri
hatırlamada güçlük çekerler.
· Okumaktan hoşlanmazlar.
------------------------------------------------------------------------
Kaynakça : 25.03.2016
www.itugvo.k12.tr/ilkogretim/rehberlik_bultenler/ogrenme-stilleri.doc
http://nkal.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/20/01/964247/dosyalar/2012_12/10102559_ogrenme_stilleri.pdf
http://memetsen.blogcu.com/cocugumuz-nasil-ogreniyor/246458
Resimler Sırayla :
0 yorum:
Yorum Gönder