1990'lı yıllarda bilgisayar destekli eğitim Milli Eğitim Bakanlığı tarafından
kullanılmaya başladıktan sonra bdö
dalında uzman kişilere ihtiyaç duyuldu. Bu kursun genel amacı: Okullarda
bilgisayar laboratuvarlarının düzenli ve verimli bir şekilde işletilmesi, diğer
öğretmenlerin eğitimde bilgisayar kullanımı konusunda yetiştirilmeleri ve
okulun bilgisayar hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli bilgi, beceri, ve
tutumlara sahip formatör öğretmenleri yetiştirmektir.[1]
Bir yandan Formatör Öğretmen eğitimi sürerken bir yandan da
okullardaki bilgisayar dersini verecek öğretmen ihtiyacı ortaya çıkmaya
başlayınca ilk olarak 1994-1995 öğretim yılından başlamak üzere Orta Doğu
Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü bünyesinde üniversiteye kadar
olan okulların müfredatlarına girmeye başlayan "Bilgisayar"
derslerini verecek öğretmen ihtiyacını karşılamak üzere "Bilgisayar Öğretmenliği"
anabilim dalı kuruldu[1]
Bilgisayar Öğretmeni ihtiyacı sadece bu anabilim dalı ile
karşılanamayacağı çok kısa zamanda anlaşıldı ve bu anabilim dalı Yüksek Öğretim
Kurulu tarafından yürütülen "National Education Development Project"
(Milli Eğitimi Geliştirme Projesi) çerçevesinde gerçekleştirilen yeniden
yapılandırma sonrasında 1997 yılında bölüm olarak yeniden şekillendirildi ve
ilki Orta Doğu Teknik Üniversitesi bünyesinde "Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi" ismiyle öğrenci kabülüne
başladı [1]
-----------------------------------------------------------------------------------------
Kaynakça : [1] Özden,Yaşar . (2014,22 Nisan). Erişim Tarihi . 11 Mart 2016
GÜYER,T ve YALIN , H(2013,Haziran).EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA,Cilt 3, Sayı 2,
0 yorum:
Yorum Gönder