ASSURE modeli, öğretmenlerin sınıflarında kullanmaları için
değiştirilmiş bir Öğretim Sistemi Tasarımı (ISD) sürecidir. Öğretim Sistemi
Tasarımı, öğretmenlerin öğrencileri için en uygun öğrenme ortamlarını
tasarlamada ve geliştirmede kullanabilecekleri bir işlemdir. Bu metodu ders
planı oluşturmada ve öğretme öğrenmeyi geliştirmede kullanabilmektedir. (1)
Gagne’nin
öğrenme koşulları; iyi tasarlanmış dersler öğrencilerin dikkatinin çekilmesi
ile başlar ve sonra yeni materyal sunulur, öğrenciler uygulama yapar,
öğrenmeleri ölçülür ve sıradaki aktivitelere geçilir.
ASSURE Modeli, tüm bu şartları kapsamaktadır (2).
Özet olarak; ASSURE Modeli bireysel olarak öğretmenin
sınıfta öğretim teknolojileri kullanmasının planlanmasında ve bir saatlik ders
sürecinin adım adım planlanmasında kullanılabilecek öğrenme-öğretme
süreçlerinde meydana gelebilecek sorunları aşmada bir kılavuz niteliğindedir.
ASSURE Modelinin Aşamaları
2. Hedeflerin Belirlenmesi: hedefler tasarımcı tarafından net bir sekilde
belirtilmelidir. Öğrenenlere kazandırılmak istenen davranıslar ölçülebilir ve gözlenebilir
olmalıdır. Öğretim tasarımının hedefleri, ABCD formatında belirtilmelidir. (A)
Audience (Öğretim programına katılanlar), (B) Behaviour (Davranıslar
ölçülebilir ve gözlenebilir olmalıdır), (C) Conditions (Kazanılan yetenekler
hangi sartlarda tanımlanabilecek) (D) Degree (Kazanılan yeteneğin derecesi:
zaman sınırlaması, doğruluk oranı vb.)
3. Yöntem,
Medya ve Materyallerin Seçilmesi: Bu
asamada nasıl
öğretelim sorusuna yanıtlar aranmaktadır.
Öğretim yöntemi, ortam ve materyaller
öğrenenlerin analizi ve hedeflerin
belirtilmesi asamaları da dikkate alınarak
seçilmelidir. Yöntem ve materyaller
seçilirken 3 seçenek vardır: Hazır olarak
bulunan materyalleri kullanmak, Hazır olan
materyallerin gelistirilmesi, Yeni
materyaller tasarlanması.
4. Medya ve
Materyallerin Kullanılması:
Materyal seçiminden sonra,
medyayı ve materyalleri öğretim programının
hedeflerine ulasmasını sağlayacak,
alıstırma ve uygulamaların nasıl
uygulanacağını belirten bir yöntem seçilmelidir.
Tasarıma baslamadan önce yapılması
gerekenler:
(1) Materyali ve ortamı gözden geçirme,
(2) Materyali hazırlama: materyalleri toplama,
belirli bir düzene koyma,
(3) Ortamı hazırlama, ( Dersin içeriğini
kapsamlı bir sekilde veren bir sunum hazırlama,
Çalısılan konu ile ilgisinin mantıksal
açıklamasını yapma, Öğrencinin dikkat etmekle
ne fayda sağlayacağını dile getiren motive
edici açıklama yapma, Dikkati dersin
spesifik yönlerine çeken sistematik ipuçları
sunma ),
(4) Öğrencileri hazırlama: Konu ile gerçek
hayatta uygulamakta oldukları arasındaki iliskilerin kurulduğu ve öğrencilerin hazırlandığı asamadır.
5. Öğrenen
Katılımının Sağlaması: Bu
aşamada öğrenci katılımının nasıl sağlanacağı sorusuna yanıt aranmaktadır.
Öğrenci öğrenme sürecine aktif olarak katılmalıdır. Öğrencilerin aktif olarak
katılmalarını sağlamak için onlara ipuçları ve işaretçiler verilmelidir.
6.
Değerlendirme ve Gözden Geçirme:
Değerlendirme aşaması, su sorulara verilen yanıtlar ile yapılabilir.
“Öğrenenler, öğretim programının hedeflerine ulaştı mı? Seçilen medya ve
materyaller, hedeflere ulaşılmasında öğrenenlere yardımcı oldu mu? Tüm
öğrenenler materyalleri amacına uygun bir biçimde kullanabildi mi?”
ARCS modeli dört kategoriden oluşur. Bunlar:
- Dikkat
- Uygunluk
- Güven
- Doyum
-------------------------------------------------------------------------------
Kaynakça 27,04,2016
https://mmbogretimtasarimi.wordpress.com/2011/04/07/assure-modeli/
http://ogretim-zeynep.blogspot.com.tr/
http://ogretimtasarimidunyasi.blogspot.com.tr/
acikders.hacettepe.edu.tr/
Resimler :
acikders.hacettepe.edu.tr/
0 yorum:
Yorum Gönder